Saturday, August 11, 2012

kalau diberi peluang kali kedua ~



assalamualaikum ~ 

kalau aku diberi peluang kali kedua , kalau aku boleh putar waktu kembali ke masa silam . aku minta kembali pada saat umur aku 15 tahun which is aku PMR time tu . 
memang aku akan belajar sungguh-sungguh sebab ada cikgu bagi kepercayaan penuh yang aku mampu dapat banyak A's , tapi aku silap ~ aku banyak main , banyak ikutkan hati dan perasaan merapu aku ini . 
result PMR aku memang buat aku menangis gila lahh , then mama masukkan aku sekolah teknik . ambil kos pengajian kejuruteraan mekanikal ! seriusly bukan jiwa aku langsung ~ 
masa form4 aku boleh lagi maintain result aku , sekali lagi aku diberi kepercayaan penuh untuk dapat 5A's in SPM ~ sangat tinggi harapan cikgu dekat aku ! tapi once again aku kecewakan harapan cikgu aku ~ tu lahh atiqa , sibuk sangat bercinta masa tu kan . semua benda kau lupa ~ aku tahu cikgu aku kecewa bila result SPM aku macam tu ~ mama apatah lagi ! then aku apply UMS kos undang-undang syariah ~ 
luckly aku dapat tawaran tu masa result SPM tak keluar lagi , tapi aku tak dapat pergi sebab aku dekat sarawak time tu ada PLKN ! damn ~ aku sedih gila kot ! habis PLKN aku try apply balik , tapi malangnya tak dapat sebab aku da tolak permohonan yang first tu ~ =.="
untuk teruskan niat aku nak jadi peguam , aku masuk form6 ~ tapi 2 weeks saja aku masuk kelas tu sebab aku dapat tawaran ke kolej ikip , kos mechanical engineering kolej kerjasama dengan UTM ~ 
aku berbelah bahagi nak pergi ke tak sebenarnya , 
tapi aku ikutkan kata mama , aku pergi je lahh . 
Alhamdulillah aku boleh terima subject tu even pada awalnya susah sikit sebab aku tak suka langsung kira-kira nie ~ aku lebih suka membaca ! 
tapi dah lama-lama aku practice bagai latihan tu , aku boleh lahh masuk sikit-2 dalam kepala aku subject nombor-2 nie ~ 
ermmm , tapi aku tak on-time habis diploma . sebabnya aku terlalu ikutkan jiwa duka aku ~ 
sem 3 result aku jatuh  merudum , terduduk aku masa ambil result , aku pun bagai nak gila lah juga time tu bila tengok result macam tu , mentor aku , lecturer aku semua bising-2 bagai ~ sampai aku rasa hilang semangat aku terus nak belajar time tu ! memang jenuh juga aku nak naikkan pointer bila da jatuh merudum macam tu ~ 
aku kuatkan semangat , aku buang semua kenangan , aku cuba bangkit . memang payah , memang perit ~ tapi aku cuba , silap aku juga ~ terlalu ikutkan perasaan ~ so kengkawan , jangan ikutkan macam aku yang selalu emosi ikut hati , tak fikir masa depan ! 
but now Alhamdulillah aku dah fikir mana yang terbaik untuk aku :)
sekarang ini aku mencari pekerjaan dalam bidang Safety and Health Officer if tak dapat continue degree fulltime ~ 
kalau dah kerja nanti , boleh aku buat part-time study ~ 
so sekarang ini sebenarnya aku lebih rasa redha saja kalau lah andai takdir memang aku tak dapat continue degree tu ~ cukuplah air mata ini jangan mengalir lagi yeaaa ~ 
aku tahu HATI aku cukup kuat untuk harungi macam-macam dugaan nie kan ! :)


p/s : sekarang aku rasa menyesal sebab dulu aku terlalu ikutkan hati ~ 

No comments:

Post a Comment